♡ T R I P L E-E L ♡
#5 Enam Petua Putihkan Gigi Yang Kuning
Tuesday, 25 February 2014 • 02:30 • 0 si comel
Gigi korang kuning?
Macam mana nak putihkan gigi korang tu pulak?
Kesihatan gigi adalah antara perkara yang penting untuk kita jaga. Gigi yang tidak sihat akan menjadi penyebab kepada sakit gigi, penyakit gusi dan gigi patah. Orang melayu adalah antara bangsa yang banyak memiliki petua menjaga kesihatan diri dan petua kesihatan gigi tidak terkecuali.
putihkan gigi 6 Petua Putihkan gigi yang kuning.
ada harapan tak gigi nak jadi putih balik ni???
Petua kesihatan gigi orang melayu yang berjaya aku kumpulkan adalah seperti berikut:
  1. Petua kesihatan gigi yang pertama adalah korang kena rajin berkumur dengan air garam selama dua minit untuk beri kekuatan kepada gigi.
  2. Korang juga boleh minum air jus perahan limau manis untuk menambah kekuatan gigi, memutihkan gigi dan membunuh segala kuman yang berada di dalam mulut.
  3. Makan buah dan sayuran yang mempunyai banyak fiber pada setiap hari. Apabila korang makan buah seperti epal, sayur kobis, ulam–ulaman dan buah pear, jus yang terhasil apabila anda gigit makanan tersebut akan memberi zat kepada gigi korang. Secara tidak langsung, gigi anda akan jadi kuat. Betul gak ni, kan?
  4. Petua kesihatan gigi yang seterusnya adalah korang boleh gunakan kulit buah oren untuk memutih dan bersihkan gigi korang. Caranya adalah anda gunakan bahagian dalam kulit yang berwarna putih. Tenyehkan bahagian tersebut kepada gigi korang untuk beberapa minit. Jadikan ia amalan dengan melakukannya seminggu tiga kali. Korang boleh cuba ni. Berkesan nenek jiran aku kata. Tak tipu!
  5. Campurkan garam dan jus perahan limau. Hasil campuran ini anda jadikan ubat gigi anda. Gosok gigi anda seperti biasa. Selepas selesai, anda bilas mulut anda dan gosok gigi dengan ubat gigi biasa pula. Ini benda biasa aku buat.
  6. Petua kesihatan gigi seterusnya adalah korang sentiasa amalkan senyuman manis. Mimik muka ketika senyum akan menjadikan struktur gigi anda kukuh. Sebab itu orang yang sentiasa senyum memiliki gigi yang cantik.
  7. Minum cendol takkan menyebabkan gigi korang kuning. Ini pasti!
Mempunyai gigi yang cantik menjadi idaman semua orang. Lebih berkeyakinan ketika bercakap dengan orang, bertemu klien jika dan sebagainya. Lebih-lebih lagi jika mempunyai sepasang gigi yang putih berseri. Ketahu rahsia bagaimana hendak memutihkan gigi dalam hanya 20 hari dengan download ebook percuma di sini – Rahsia Gigi Putih.
Credit to : AF :)

Labels:



PASTFUTURE
AWAK CARI APA ?



// MAD WORLD~


✿THE OWNER✿


-->ASSALAMUALAIKUM :)<--

Welcome to my blog.
Hey , I'm Nur Hanan Aqilah Abu Bakar.
Unofficially 20 years old.
Follow my blog? Tell me! I'll follow u back dear
Please be nice here okay. You'll be blessed
Tq dalim :)

twitter : @nurhananaqilah
instagram : @hnnaqilah

mood : Rinduuu ~
http://matcuoi.com
 Cute Visitor[s]ღ
GIVE ME YOUR WORDS !
✖ no harsh words !
✔ url blog sahaja dibenarkan
❣ link iklan tak akan diendahkan
♪//HARAP MAKLUM//♪



FOLLOW SINI DEAR


TABUNG STUDY ^^,





BLOG ARCHIEVES